Cum sunam ?
DISPECERAT 112
Când sunati la 112 un dispecer va intampina telefonic: Buna ziua! Ati sunam la 112! Ce urgenta aveti?
– sistemul identifică numărul de telefon al persoanei care a semnalat cazul;
-se identifică natura / tipul incidentului;
– se determină numele și adresa abonatului postului telefonic prin căutare automată în baza de date sau prin interviu cu apelantul;
– se determină locul incidentului, posibil ca acesta să nu corespundă cu adresa apelantului;
– operatorul cere apelantului date despre caz/victimă – persoane blocate, numărul victimelor, vârstă, sex, repere locație, ș.a.;
– se transmit, automat, toate datele, simultan, la dispeceratele Poliției, Ambulanței și Pompierilor/SMURD
– dispecerii stabilesc rapid mijloacele de intervenție care participă la soluționarea cazului, având la dispoziție aplicația AVL (Localizare Automata a Vehiculelor) și le alocă pentru intervenție;
SECUNDELE CONTEAZA….
CÂND SECUNDELE CONTEAZĂ, RĂSPUNDEȚI URGENT LA ÎNTREBĂRILE OPERATORILOR 112
Dacă doriți să beneficiați de serviciile puse la dispoziție prin sistemul 112, nu ezitați să vă dați datele cerute de operator!
Apelul la 112 este posibil și în situația în care, în urma neplății abonamentului, operatorul v-a întrerupt accesul la convorbirile telefonice.
CE FACEM IN CONTINUARE
Dupa ce am apelat 112 nu parasim locul accidentului daca suntem la fata locului. Daca este cazul urmam instructiunile coordonatorilor din dispeceratul 112 sau aplicam BLS (manevre de resuscitare) sau ajutor insa fara a ne pune propria viata in pericol.